Dag 4-8 av 12: Oj då

Goddag kära vänner! Jag ber om ursäkt för min frånvaro från denna kära blogg. Anledningarna till att jag inte skrivit några inlägg är en blandning av att jag haft mycket för mig, men även att jag varit glömsk. Jag tänkte därför göra ett flertal recensioner här och nu.

Recension 1:
Det första vrålåket jag har provat är dennaBildresultat för snowracer
En klassisk Snowracer köpt på XXL. Något dyr eftersom den kostade 400 kronor, dock så var den rolig att åka när man kunde styra med ratten. Väldigt populär, jag har sett många barn med liknande åk. Man kände sig som en konung när man satt på den. Snowracern får 8/10 Lappar.

Recension 2:
Nästa åk kommer också från XXL och heter Hamax Sno Giant
Bildresultat för pulka
Den liknar den klassiska pulkan som barnen åkte när dom var små. Skillnaden är att den "klassiska" är mer som en balja med kanter så att barnet sitter i pulkan, den här är plattare och har handtag man håller fast sig i, den kan därför vara farligare. Jag hade inget problem med säkerheten men jag kan rekommendera hjälm oavsett fordon i backen, safety first! Den gick snabbt ner för backen och var lite billigare än Snowracern och låg på 299 kronor. Denna produkt får 7/10 Lappar.

Recension 3:
Det här är det sista åket från XXL, en lite modernare tappning på stjärtlappen.
Den kändes som en gammal hederlig stjärtlapp, den annorlunda formen gjorde ingen större skillnad. Kostnaden var optimal enligt mig, den låg på 39 kronor, mycket pirsvärd. Vill man ha en stjärtlapp med en tuff form, gå för den här. 7/10 Lappar.

Recension 4:
Efter XXL gick jag in på Stadium för att se deras sortiment på pulkor och liknande. De hade mycket av det klassiska, men en sak hittade jag som stack ut, nämligen den här224284101101, SNOWFOAM BOARD, REVOLUTION, Detail
Stadiums REVOLUTION snowfoam board. Den såg riktigt häftig ut så jag köpte den för 299 kronor. Jag tog ut den i backen och provade att åka sittandes, inte att rekommendera då det gick åt skogen, bokstavligen. När man satt kunde man inte styra och jag for in i dungen bredvid backen. Nästa åk stod jag på brädan, det gick bättre men den var svår att styra. Jag kan rekommendera denna till ni som gillar en utmaning och som inte har något problem med att ramla några gångar. 6/10 Lappar.

Recension 5:
När jag ändå var på en shoppingrunda tog jag en tur förbi Biltema, där köpte jag lite smått och gott men även denna


En "snömadrass". Den gick på 79 kronor för den lilla (den som jag köpte) och 339 för den stora. Den lilla var ungefär som en stjärtlapp, men jag tror att materialet gjorde att den gick snabbare. Den var lite dyr. Den rekommenderas för stjärtlappsåkare som vill känna lite mer g-krafter. 5/10 Lappar.

Nu när recensionerna är klara kanske jag ska förklara vad som har hänt i helgen. På fredagen blev jag inbjuden på After Work, mycket trevligt, vi åt och drack gott och snackade lite, på restaurangen fanns en trubadur som spelade lite mysiga låtar, han tog förslag så jag bad honom spela "Sommaren är kort", lita komiskt så här i vintermörkret. På lördagen var jag och handlade, då införskaffade jag dessa åk. På söndagen tog jag det lugnt på tredje advent och drack lite kaffe med min granne. Igår var jag på jobbet och provåkte även allt jag köpte på lördagen. Som sagt förlåt för att jag missat att lägga upp men jag hoppas en megarecension gottgör det. Förlåt för att det blev lite långt. Han en fortsatt underbar tisdag mina vänner!
//Bengan

Kommentarer

  1. Länkar till åken
    https://www.xxl.se/stiga-snowracer-classic-17-18/p/1008920_2_style
    https://www.xxl.se/hamax-sno-giant-pulka/p/1040348_1_style
    https://www.xxl.se/hamax-hot-sheet-stjartlapp-17-18/p/1006371_1_style
    https://www.stadium.se/sport/lek-spel/224284101/revolution.snowfoam-board.white-multi
    http://www.biltema.se/sv/Fritid/Lek-och-hobby/Utomhus-vinter/Akmadrass-for-sno-mini-2000038550/
    Håll till godo!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, nu förstod jag inte vad du försöker säga? God Jul, iallafall!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Dag 1 av 12: En gammal favorit

Dag 9 av 12: Inte långt kvar!